Sponasor Reklam

Son Dakika Haberleri

Fark Et Ey Dost

Fark Et Ey Dost

    Bu fotoÄŸrafa baktığınızda ne görüyorsunuz? DoÄŸrusu kaç kiÅŸinin düş dünyası geniÅŸ merak ediyorum. Ä°ÅŸte tüm olay burada baÅŸlıyor. Ä°nsanların baktıklarıyla, görmek istedikleri dünya öylesine menfaat pencereli ki... Ben buna hayret ediyorum. Bana sorarsanız bu fotoÄŸrafı, hani derseniz ki "Madem öyle sen ne görüyorsun?" Tek kelimeyle emek görüyorum. Bilenler belki burada bir demir işçiliÄŸi görebilir. Bense eve götürülen ekmek görüyorum. Sevse de sevmese de ailesi için bunu yapan fedakar bir baba görüyorum. Kim bilir ne ÅŸartlarda çalışıyor. 
   Bize bebeklikten çocukluÄŸa, gençlikten, yaÅŸlılığa kadar hep mutlu edersen mutlu olursun. Bizi mutlu et! Bize hizmet et! Aşılandı. Mutlu olmak ya da karşıdakini mutlu etmek, hayatına dokunmak; parasız, menfaatsiz, hizmetsiz tek bir tebessümle ya da onu dinlemekle de olur. Farklı hayatlar beni hep heyecanlandırmıştır. En sevdiÄŸim kitabı bir çırpıda okumak gibi hayatları dinlemek. 
   Bu fotoÄŸrafta karanlık içinde tek bir ışık fark ediliyor. Ya tam tersi olmuÅŸ olsaydı? Beyazlıklar içinde tek bir karartı. O zaman da beyazlığı deÄŸil, karartıyı görecektik belkide. Åžimdi zor da olsa ışığı deÄŸil karanlığı görmeye çalışalım. Ya da beyazlık içinde ki karanlığı deÄŸil beyazı görmeye çalışalım. Yani demem o ki kendi düşüncelerimizi bir an olsun kenara bırakıp, baÅŸka açılara yönelelim. Alışıla gelmiÅŸten farklı olan her ÅŸey bizi heyecanlandırır ya. Ä°ÅŸte bizde kendimizi heyecanlandırmak, birazda yaÅŸama sevinci edinmek için küçük oyunlar oynayalım.
   BaÅŸkalarının hazır düşüncelerini pazarlamak yerine kendimiz düşünelim. Bizim olsun kıyafetlerimiz, saç modelimiz, yeme kültürümüz, adımlarımız, düşüncelerimiz. Hemen hemen her düşünür baÅŸta Mevlana olmak üzere hep kendin olmaktan bahseder. Bunu sadece özü sözü birlik olarak deÄŸilde bir de bakış, düşünce olarak yorumlayalım.
   Bunları zaten filozoflar, yazarlar, uzmanlar bir ÅŸekilde dile getiriyor. Ben neden söylüyorum ki? Benim farkım ne? Ben bunu sedirime oturup, elimde bir çayla yazıyorum belki. Sadece ÅŸimdiye kadar olan yaÅŸanmışlıkları toplayıp gönlümden geçenlerin bunlar olduÄŸunu bilmenizi isterim. 
Bir insan isterse yapamayacağı hiç bir ÅŸey yok. 
   Derin muhabbetlerde bulunabilecek dostları özlüyorum. Ä°nsanlığa olmasa da kendimize faydamız olurdu hiç olmazsa...
   Dilden çıkan kulaÄŸa, kalpten çıkan ise kalbe gidermiÅŸ.

Yazarın diğer yazıları için tıklayınız.

Hiç yorum yok