Sponasor Reklam

Son Dakika Haberleri

Masallar

MASALLAR

Bir varmış bir yokmuş, evvel zaman içinde kalbur saman içinde, pireler berber iken, develer tellal iken. Zamanın birinde güzeller güzelli bir kız yaşarmış. Daha dünyaya geldiğinde babasının bakmaya doyamadığı bir kız imiş. Köyünün geleneklerine göre; evde annesine yardım ederek, su taşıyarak, bahçe işleriyle uğraşarak, koyunları güderek büyümüş. Bu kızda farklı olan bir şeyler varmış. Çok mu çok cesurmuş. Dağları avucunun içi gibi bilirmiş. Birde yoldaşı varmış. Karabaş! Onun dert taşıymış da aynı zamanda. Köyün genç erkekleri bu güzelliğe yanaşamazmış bile. Dağlarda gezerken bileğini de kuvvetlendirmiş. Babası ona kendini dağdaki yabani hayvanlara karşı savunsun diye bir hançer yapmış. Kızcağız büyüdükçe büyümüş, serpildikçe serpilmiş. Güzelliğine güzellik katmış. Babası evlenme çağının geldiğini düşündükçe hüzünlenirmiş.
Rus Pazarı- Van- 2016
Gel zaman git zaman köye bir genç gelmiÅŸ. YiÄŸit mi yiÄŸit. Bir bakan kız al al olurmuÅŸ. Genç kasabada eÄŸitim görmüş. Aynı zamanda köyün iÅŸlerinden de anlarmış. Ara da sıra da kaçamak yapıp, köyün en tepesinde ki o çınarın altına dört nala gidermiÅŸ atıyla. Atı onun sırdaşıymış. En iyi arkadaşı. Tıpkı kızın Karabaşı gibi… Yıllara meydan okumuÅŸ ulu çınarın altında soluklanır, ÅŸiirler yazarmış.
Bizim güzeller güzeliyle de tam da o aÄŸacın altında rastlaÅŸmışlar. KarabaÅŸ ve Beyaz baÅŸ bir ÅŸeyler hissetmiÅŸ olacak ki hırlaÅŸmaya baÅŸlamışlar. Kızın kalem kaÅŸları çatılmış. Genç ayaÄŸa kalmış. Kızın eli hançerine gitmiÅŸ. Genç elini kızın eline koymuÅŸ. “Ben sana zarar veremem” demiÅŸ.
O günden sonra o ağacın altında buluşur olmuşlar. Genç, kıza şiirlerini okurmuş. Kızda bundan hoşnut olurmuş. Ulu çınar da onların koşulsuz sevgisine şahitlik edermiş.
BuluÅŸtukları o gün genç, kıza her zamanki gibi “ sana bir ÅŸiir okuyayım mı?” demiÅŸ. Kızda her zamanki gibi “elbette ne duruyorsun” demiÅŸ.
“Göklerin maviliÄŸinde kayboldum
Denizlerin derinliklerinde kayboldum
Buğday tarlalarının dalgalarında kayboldum
Meğer ben hiç kaybolmamışım
Gözlerini karasını görene denk.” ( sevdanın rengi her zaman karadır, derindir oÄŸul.)
Onlar ermiÅŸ muratlarına biz çıkalım kerevetine…
Nesillerin masum masallarla büyümesi dileÄŸiyle…

Hiç yorum yok